W zeszłym roku za sprawą Domu Wydawniczego Rebis pojawiła się nietypowa książka o Realu Madryt – skupiająca się nie na opowieści o sukcesach stricte sportowych, lecz analizująca fenomen hiszpańskiego klubu pod względem ekonomicznym. Rywalizacja na tym polu z FC Barceloną rozgrywa się nawet w świecie literackim.
Wspomniana publikacja to „Real Madryt. Strategia sukcesu„, autorstwa Stevena G. Mandisa, która przybliża dzieje „Królewskich” nie w sposób historyczny a statystyczny, próbując znaleźć odpowiedź na kroki podejmowane przez wieki w związku z zarządzaniem organizacją sportową.
Podobne spojrzenie na największego rywala tego klubu – FC Barcelonę – było punktem wyjściowym do książki „The Barcelona Way. Unlocking the DNA of a Winning Culture”, w której psycholog sportowy – Damian Hughes – ujawnia kluczowe zasady, które definiują sukces zwycięskiej kultury „Dumy Katalonii”. W sercu tego sukcesu jest to, jak pracownicy radzą sobie w kontaktach międzyludzkich oraz z jaką troską i uwagą podchodzą do środowiska, którym się opiekują.
Książka swoją premierę będzie mieć w sierpniu bieżącego roku za sprawą brytyjskiego wydawnictwa Macmillan.