Nieopowiedziana dotąd historia Realu Madryt – jedna z najbardziej niesamowitych w świecie sportu i biznesu.
„Królewscy” to jeden z najbardziej utytułowanych klubów sportowych na naszej planecie. Historia jego triumfów wykracza jednak daleko poza ramy sportowe. Sukcesy na co dzień niezauważane, składające się na budowę globalnej marki, wartej miliardy euro.
Jak Real osiągnął sukces? Pracownik Columbia Business School – Steven G. Mandis – bada biznesowe aspekty sukcesu hiszpańskiej drużyny. Na podstawie zebranych danych kwestionuje typowe dla dzisiejszych czasów podejście ekonomiczne do prowadzenia instytucji sportowej, stawiając tezę, iż zwycięski wzór Realu opiera się na dostosowaniu strategii do kultury i wartości reprezentowanych przez fanów.
W pogoni za najlepszymi i najdroższymu zawodnikami, Real dominował w lidze, ale również doprowadził się na skraj bankructwa pod koniec lat 90. ubiegłego wieku.
Ta książka to wciągająca relacja z funkcjonowania wielkiego klubu sportowego, której wartość docenią także przedsiębiorcy i managerowie.