Robert Lewandowski jest jednym z niewielu polskich sportowców, którego sława dotarła aż do Azji. Świetna biografia polskiego napastnika napisana przez Pawła Wilkowicza z udziałem samego „Lewego”, czyli „Nienasycony”, doczekała się niedawno swojego drugiego, zaktualizowanego wydania. Wówczas dowiedzieliśmy się również, że prawa do tego bestsellera sprzedane zostały na jeden z czołowych rynków azjatyckich.
Licencję do wydania biografii „Lewego” nabyło Tianjin People’s Publishing House Co.Ltd, które przygotowało edycję w tzw. uproszczonym piśmie chińskim. W transakcji pośredniczyła agencja literacka Book/lab, która specjalizuje się w reprezentowaniu zagranicznych autorów, agencji oraz wydawnictw na naszym rynku i wybranych tytułów zagranicą. W tym przypadku agencja Book/lab działała w imieniu Wydawnictwa Agora, które pozostawało w ścisłej współpracy z agencją dbającą o wizerunek polskiego napastnika.
[dropshadowbox align=”none” effect=”lifted-both” width=”auto” height=”” background_color=”#ffffff” border_width=”1″ border_color=”#dddddd” ]Przeczytaj recenzję pierwszego wydania „Nienasyconego”[/dropshadowbox]
W chińskim wydaniu znaleźć można zarówno pełną, uzupełnioną opowieść o polskim napastniku, jak i wstęp głównego bohatera napisany specjalnie na potrzeby chińskiej edycji.
Pierwszy nakład wyniósł ok.10.000 egzemplarzy. Na tak dużym i dynamicznym rynku, można zakładać, że dodruki to tylko kwestia czasu. Dynamika sprzedaży może gwałtownie wzrosnąć zwłaszcza w przypadku dobrego występu Lewandowskiego na Mistrzostwach Świata w Rosji.
– Liczę, że po przetłumaczeniu książki na język chiński również inne azjatyckie kraje zainteresują się jej wydaniem. Zorganizowane fankluby Roberta Lewandowskiego funkcjonują prężnie chociażby w Tajlandii – mówi Piotr Wawrzeńczyk, agent literacki odpowiedzialny za tę sprzedaż – Książka prezentowana była też na innych rynkach w tym m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii, ale ewentualny zakup byłby możliwy prawdopodobnie dopiero po transferze Lewandowskiego do PSG, Realu Madryt czy topowej drużyny z Premier League – dodaje.
Premiera chińskiej wersji „Nienasyconego” odbyła się na przełomie maja i czerwca.